ЛЬВІВ

Грошей на зарплати вистачить до липня

0

Грошей на зарплати вистачить до липня

Кабмін помилився у розрахунках

Днями Президент вимагав від уряду до кінця січня переглянути закон про держбюджет на поточний рік і перерозподілити кошти на розвиток регіонів. Занепокоєння Віктора Януковича цілком виправдане. На сьогодні зверстано більше 95% місцевих бюджетів. Якщо вірити експертам аналітичного центру Асоціації міст України (АЦ АМУ), приймаючи ці документи, регіональна влада, особливо в західних регіонах, змушена була максимально затягувати паски. Насамперед тому, що уряд заклав у головний кошторис країни величезний дефіцит коштів на виконання областями делегованих повноважень (наприклад, фінансування шкіл, лікарень, дитсадків) — приблизно 20%, або, за найскромнішими оцінками, 12 млрд. грн., з них на зарплату — 6 млрд. грн., решта — комунальні платежі. Безперечно, у разі суттєвих затримок із виплатами Кабмін виділить додатковий ресурс, аби не накопичувати зарплатні борги. Втім загроза нестачи грошей буде постійно тримати місцеву владу в напрузі.

На формування такого дефіциту вплинуло кілька факторів. По-перше, Мінфін не врахував підвищення на 40% (зі 773 до 1073 грн.) розмірів найнижчих окладів Єдиної тарифної сітки. Оскільки зарплати бюджетників розраховуються, виходячи саме з цих параметрів, то до кінця року виконати обіцяне урядом п’ятикратне підвищення зарплат не вийде навіть у державних відомствах. Ба більше, грошей на зарплати самим клеркам в адміністраціях вистачить не більше, ніж на п’ять-шість місяців. Аналогічна ситуація в культурі й спорті.

По-друге, планові надходження місцевих податків і зборів є нереальними. Наприклад, Кабмін очікує, що місцеві ради отримають майже 12 млрд. грн. від земельного податку. Заразом, за даними моніторингу виконання бюджету 2011 року, проведеного Інститутом бюджету й соціально-економічного розвитку, за перші шість місяців минулого року від цього податку вдалося зібрати всього 1,6 млрд. грн. Крім того, нереальним в АЦ АМУ називають розмір очікуваного податку на прибуток підприємств комунальної власності (0,7 млрд. грн.). Ще 2,1 млрд. грн. «зависло» як заплановані доходи від продажу земель сільгосппризначення, оскільки введення ринку землі відкладено до 2013 року. Майже 1 млрд. грн. віртуальних доходів — це гіпотетичний результат продажу комунального майна, якого в громад уже просто немає. Також аналітики асоціації очікують зменшення на 0,6 млрд. грн. розмірів надходжень від єдиного податку у зв’язку з тотальним скороченням кількості суб’єктів малого бізнесу.

По-третє, деякі статті необхідних видатків для місцевих бюджетів і поготів не передбачені або передбачені з величезним дефіцитом. Наприклад, дефіцит коштів на мінімальне фінансування комунальної сфери становить 11 млрд. грн. Необхідна субвенція на компенсацію різниці в тарифах на комунальні послуги — приблизно 7 млрд. грн. Недохват коштів на покриття соціальних пільг держави, зокрема, пільгового проїзду, становить більше 1 млрд. грн. Усі ці фактори в комплексі змушують місцеву владу забути не тільки про програми розвитку, але навіть про поточні ремонти комунальної власності.

Мажорні округи

Завдання пошуку щонайменше 40–50 млрд. грн. додаткових коштів для покриття потреб регіонів — практично нездійсненне. Однією зі статей, яку можна було б пустити «під ніж» — розподіл прямих субвенцій на соціально-економічний розвиток окремих територій. 2012 року на ці заходи буде спрямовано 2,7 млрд. грн., ще 1,2 млрд. грн. пройде через Державний фонд регіонального розвитку. У Мінфіні ці норми називають такими, що «усувають диспропорції» і «сприяють гармонійному розвитку регіонів». По суті ж, ці статті бюджету є легалізованим методом фінансування виборчої кампанії депутатів-мажоритарників за кошти платників податків. Оскільки конкретні суми виділяються лише окремим населеним пунктам і районам без будь-якої прив’язки до їхнього реального значення для економіки країни.

Із 27 областей додаткову допомогу отримали тільки половина. Найбільше грошей — 200 і 197 млн. грн. «на соціально-економічний розвиток» дісталося Одеській і Донецькій областям. Іншим щасливчикам пощастило набагато менше. Наприклад, Полтавська область одержала на розвиток 75 млн. грн., Київська — 10 млн. грн., Івано-Франківська — 51,6 млн. грн. Оскільки на кожну область, а також на кожний обласний центр або велике місто на зразок Макіївки припадає по кілька виборчих округів, простежити, хто і як «подбав» про добробут свого електорату на цьому рівні практично неможливо.

Чого не скажеш про дрібніші міста й райони. Одним із найуспішніших лобістів за сумою коштів, «прокачаних» з бюджету у свій виборчий округ, можна вважати першого заступника голови бюджетного комітету ВР Владислава Лук’янова. У Харцизьк і Шахтерськ, які депутат неодноразово називав територією своїх інтересів, через бюджет піде майже 137,7 млн. грн., ще 9 млн. грн. буде спрямовано в села Колонщенської сільради Макарівського району Київської області, де, завдяки щасливій оказії, розташований недавно придбане паном Лук’яновим котеджне містечко «Олімпік парк». На другому місці в нашому списку — голова бюджетного комітету «литвинівець» Валерій Баранов. На сайті міської газети Бердянська «Місто» «k:» удалося знайти повний перелік районів, з якими на виборах планує працювати Валерій Олексійович. Усього, за даними газети, тільки 2011 року депутат «залучив» з бюджету в Запорізьку область 115 млн. грн. 2012 року «досягнення» — принаймні ті, які «k:» пропонує асоціювати з Барановим, — трохи скромніші — приблизно 81,1 млн. грн. 70 млн. грн., найімовірніше, пролобіював для свого округу в Артемівську брат першого віце-прем’єра Андрія Клюєва Сергій. Він регулярно працює з електоратом цього міста. Чималу активність, як і передбачали злорадці, як видно, демонструє у Житомирській області Володимир Литвин. «k:» удалося виявити чотири райони, куди акуратними скибочками бюджетного пирога по 15 млн. грн. у кожний в 2012 році підуть гроші платників податків. Серед активних лобістів також варто назвати Андрія Деркача, сина Генпрокурора Артема Пшонку й Олега Ляшка, котрий піклується про Чернігівську й Луганську області.

Усього ж на потреби конкретних виборчих округів, у яких планують балотуватися нинішні народні обранці, вони в переддень парламентських виборів «розібрали» з бюджету майже 2 млрд. грн. Тепер же, під гаслом справедливого перерозподілу грошей, свій шматок бюджетного пирога, мабуть, отримають і інші мажоритарні округи, які «регіонали» вважають для себе стратегічними на майбутніх виборах.

Бюджетні лобісти. Народні депутати, які, за спостереженнями «Коментарів», могли докласти руку до виділення фінансування для окремих регіонів

Новини партнерів

Loading...

Новини Trembita.info

Останні новини

10:32

Змагання з лижних перегонів відбудуться на Львівщині

18:34

Завтра до Львова приїде перший віце-прем’єр – міністр економіки Степан Кубів

16:30

У Львові чоловік випав з трамвая під час руху

14:31

Сьогодні у Львові презентують фільм про Героїв Небесної Сотні

12:28

Обурені люди перекрили трасу Львів-Городок

Архів

lviv.comments.ua

block2

lviv.comments.ua
Загрузка...

Партнеры портала

Price.ua - сервис сравнения цен в Украине

   © «Комментарии:», 2014

Система Orphus