ЛЬВІВ

Ми можемо кинути політиків

0

Ми можемо кинути політиків

Коментарі» радять, як позбутися настирливого кандидата: якщо він роздає продуктові пайки, нагадайте йому, що в будинку треба відремонтувати дах

З поверненням змішаної системи виборів мажоритарні кандидати знову вишукують варіанти, як би провести кампанію, щоб вкластися - мінімально, отримати - по максимуму. Політтехнологи давно вирахували схему, за якою розкручуються кандидати. Спочатку розкручують особу: вона з`являється на білбордах, плакатах, під`їздах, на телебаченні і т.д. Потім кандидата запускають в округ. Він ходить по району, спілкується з людьми, говорить своїм помічникам, щоб допомогли електорату. У підсумку виконуються найдешевші та наочні справи. Дійсно, навіщо робити дорогий ремонт даху будинку, якщо цього ніхто не побачить. Краще за ці гроші поставити лавочку або кілька дитячих гойдалок. І обов`язково десь написати своє ім`я, щоб виборці не забули, кому вони зобов`язані облаштуванням двору.

Один з яскравих випадків, що ілюструють спроби кандидатів сподобатися виборцям, і подальшу помсту за те, що не проголосували, трапився на парламентських виборах 2002 року в одному зі столичних районів. Кандидат Х так старався довести виборцям свою любов, що поставив домофони в під`їзди однієї з п`ятиповерхівок району. Мешканці, звичайно, були задоволені, але їхніх голосів не вистачило для проходження кандидата. Через тиждень після невдалих для «спонсора» виборів домофони були акуратно демонтовані. Мабуть, стануть в нагоді ще на наступних виборах.

На місцях кандидати в слуги народу вже давно освоїли дві важливі формули для перемоги: перша - пообіцяти, ще не одружитися, друга - дешево, але пафосно. Наприклад, голова фракції Партії регіонів в Одеській міськраді Геннадій Труханов облюбував Суворовський район. Він розвішав по всьому району білборди зі своїм зображенням і взяв участь у форумі молодіжної ініціативи, пообіцявши заопікуватися питаннями будівництва нової дитячої поліклініки та створення спортивних комплексів. Труханов навіть гасло собі вже придумав: «Довіряй справам». Кандидати по Київському району Одеси - «регіонал» Олексій Гончаренко і лідер партії «Родина» Ігор Марков - теж змагаються в старанності. Марков, наприклад, організував за свій рахунок кілька концертів для дітей та безкоштовний показ мультфільму в кінотеатрі. Гончаренко вирішив не відставати, і встановив в районі аж два дитячі майданчики.

Одесити хоч і раді сплеску передвиборної активності кандидатів, проте не приховують тривоги. Адже вони пам`ятають, як ця активність оберталася справжнім головним болем для міста. Наприклад, на місцевих виборах один з кандидатів-мажоритарників навіщось поставив дитячий майданчик посеред футбольного поля на вулиці Космонавтів. Місцевим жителям довелося звертатися в мерію з проханням прибрати конструкцію.

Інший кандидат трохи переборщив з асфальтуванням ділянки дороги. Шар асфальту був такої товщини, що на наступний ранок жителі сусіднього будинку не змогли відкрити свої гаражі. Покриття, зрозуміло, довелося знімати. А жителі Малиновського району до цих згадують, як кандидати від різних партій вирішили позмагатися у благоустрої однієї і тієї ж дитячої пісочниці. В результаті їх старань за одну ніч утворилася величезна купа піску, висотою близько трьох метрів.

Взагалі, веселі одесити нещодавно на місцевих форумах запропонували провести у місті своєрідну акцію під назвою «Кинь кандидата». Ініціатори радять одеситам масово обіцяти відразу декільком кандидатам свої голоси на виборах, а натомість просити про найнеобхідніше - ремонт даху або реконструкцію дороги. Сіль акції полягає в тому, щоб потім не голосувати за своїх благодійників. Правда, городяни скептично сприйняли цю пропозицію. Багато хто вважає, що політики все одно витратять стільки грошей, скільки запланували, і не замінять дитячі майданчики на дорогі ремонти.

Від Одеси не відстає і Дніпропетровськ. Місцеві виборці звикли до того, що напередодні виборів їх комунальні проблеми починають вирішуватися, в основному, косметичними методами. Наприклад, на місцевих виборах 2010 року активно проводились ремонти під`їздів. У благоустрої будинків билися кандидати Загід Краснов і Іван Куліченко. Справжня боротьба розпалювалася між Красновим і Куліченком за ремонт дахів: старшим під`їздів потрібно було зібрати підписи згоди мешканців на те, хто саме гідний того, щоб облагородити їх дах.

Дитячі майданчики також були «полем битви», коли один і той же майданчик відкривали спочатку «загідівці», а потім «куліченківці». Траплялися курйози, коли урни, встановлені одним кандидатом, не бралися на баланс комунальниками і ховалися під горою сміття.

До речі, зараз Краснов знову пробує свої сили, на цей раз намагаючись стати народним депутатом. У новорічні свята він найняв для дніпропетровських дітей Діда Мороза, який роздавав подарунки кожному, хто прийшов у двір будинку дитини.

Про те, що скоро вибори, свідчать дитячі майданчики, які ростуть, як гриби після дощу. Оскільки встановлюються вони депутатами від Партії регіонів, то й окрас мають відповідний - біло-блакитний.

А для дніпропетровських «великокаліберних» кандидатів у нардепи, котрі вже «розкрили» свої сподівання потрапити в парламент, ведеться передвиборче «підгодовування» виборців нематеріальними способами, з використанням адмінресурсу. Приміром, Іван Ступак, до недавнього часу колишній непублічний політик, спочатку голосно заявив про себе створенням гучної «Муніципальної гвардії». А потім став з`являтися на офіційних заходах з частотою, що поступається хіба що неперевершеному в цьому плані губернатору Олександру Вілкулу. Банери та білборди з його зображенням рясніють по всьому місту, а в облюбованому Ступаком Бабушкінському районі з завидною частотою вирішуються комунальні проблеми окремих громадян.

Передбачуваний кандидат-мажоритарник - заступник голови обласної ради Андрія Шибка, «поклав око» на Марганець і Нікополь.ВІн  з небувалою частотою присутній на сесіях місцевих рад, «пачками» видають рішення то про введення «напівсухого закону», то комендантської години для дітей до 16 - ти років, то про введення в школах безготівкового порядку оплати за харчування та внесків до фондів.

Харківські кандидати, у яких немає серйозних грошей, щоб виграти вибори, йдуть на різні хитрощі. Наприклад, на виборах 2006 року друге місце в Жовтневому районі Харкова зайняв Блок «За Януковича», який забрав у Партії регіонів близько 15 відсотків голосів, тобто 10 мандатів. При цьому на рекламу Блок «За Януковича» практично нічого не витратив. Вистачило й гарної назви.

Аналітики прогнозують, що після повернення мажоритарки деякі маловідомі політики Харківщини зможуть перемогти в окрузі завдяки відомому прізвищу. Наприклад, брат губернатора Михайла Добкіна Дмитро або син Арсена Авакова Олександр зможуть відразу набрати хороший рейтинг тільки завдяки розкрученим родичам. Хоча не виключено, що відомі прізвища використовують люди, які не мають ніякого відношення до «розкручених» політиків.

Ще одна технологія, яка широко використовується в Харкові - благі починання, які ніколи не закінчуються. Припустимо, кандидат Х обіцяє побудувати великий спортивний майданчик. Починається грандіозне будівництво, викопуються ями для тренажерів, навіть ставлять кілька турніків. Але після виборів (незалежно від результату) будівництво припиняється.

Для того щоб обійтися зовсім малою кров`ю, в Харкові придумана ще одна технологія. Якщо раніше продуктові набори роздавали всім літнім людям в окрузі, то тепер гречку і шпроти отримують лише ті, хто не визначився. Їх «вираховують» шляхом попереднього анкетування.

Виграти вибори «малою кров`ю» намагаються і в Луганську. Генеральний директор заводу «Маршал» Сергій Горохов на місцевих виборах вивів людей на суботник. Незважаючи на те, що кандидат надав всі матеріали - фарбу, валики, саджанці, багато жителів відмовлялися виходити на суботник. І навіть той факт, що Горохов пообіцяв найактивнішим луганчанам встановити у дворі дитячий майданчик з написом «Завод Маршал», не допоміг.

У Донецьку виборча активність поки не дуже помітна. Однак той факт, що на 23 передбачувані мажоритарні округи Донеччини претендує як мінімум 40 народних обранців, порядку сотні урядових і місцевих чиновників, а також відомі в регіоні бізнесмени, змушує шукачів парламентських мандатів проявляти небачену щедрість по відношенню до власного електорату.

Так, депутат-«регіонал» Ігор Шкіря обдарував молодіжний вокально-інструментальний ансамбль «BIJOU» з невеликого селища Миронівське під Дебальцевим синтезатором «Yamaha». Трохи раніше він же пообіцяв жителям всього міста, що вирішить їхню проблему щодо зниження комунальних розцінок за використання побутової електроенергії.

А ось чотири рази кандидат в мери Запоріжжя Володимир Кальцев, навпаки, вважає, що вибори малою кров`ю виграти не вдасться. Напередодні місцевих виборів-2010 зображення усміхненого Кальцева було скрізь - на білбордах, сітілайтах, у пресі і навіть на маршрутних таксі. Володимир Федорович вітав городян з будь-яким святом, обіцяв побудувати нове місто і навіть закликав сміливо братися за справи (кілька місяців по місту роз`їжджали маршрутки з написом «Сміливо берися за справу! В. Кальцев»). Апофеозом же передвиборної агітації стали білборди з портретом президента Януковича і підписом: «Янукович - наш президент! Кальцев - наш мер! ». За оцінками фахівців, тільки на «наружку» Кальцев витратив близько 2-2,5 мільйона гривень. Ще близько 150 тисяч доларів у.о. кандидат виклав за організацію концерту до Дня міста за участю популярних зірок естради. Але якось так сталося, що мером став не він, а інший ...

У Сімферополі дуже дорого теж вміють програвати. Бізнесмен, член партії «Союз» Йосип Файнгольд хвалився своєму оточенню, що виклав за участь у виборах до кримського парламенту всього мільйон доларів. За свої гроші він асфальтували дороги на виборчій дільниці, прокладав каналізацію, встановлював дитячі майданчики. Здачу кожного об`єкта відзначав застіллям - для виборців накривали столи. Пенсіонерам видавалися продуктові набори, в які входили крупа, олія, солодощі. Якщо хтось просив грошей - давав кожному, гривень по 200-300, закуповував і розвозив по квартирах виборців холодильники та іншу побутову техніку. Проте стати депутатом Файнгольду не судилося, а після виборів мільйонер взагалі став об`єктом пильної уваги прокуратури.

Оскільки за багато років вже накопичився величезний досвід проведення кампаній у мажоритарних округах. Ті, хто бажає потрапити в майбутню Раду методом спроб і помилок прокладають собі шлях до сердець виборців. Так, «регіонал» Максим Луцький, який збирається боротися в Солом`янському окрузі Києва, розмістив своє зображення на безкоштовних ліках для пенсіонерів. Олесь Довгий підклав календарик зі своїм обличчям в кошик з продуктовим набором. Дешево і сердито. Правда, виникає питання: якщо виборці досі готові продати свій голос за продпайок, так, може, краще і не проводити голосування, а просто влаштовувати серед кандидатів конкурс на кращий продуктовий набір: у кого важчий, тому і в Раді сидіти ...

Фото PHL

 

 

Новини партнерів

Loading...

Новини Trembita.info

Останні новини

13:33

У Львові контрабандними ліками торгували через Інтернет

11:26

Без гарячої води залишились 28 вулиць

17:55

Львів’янка здобула шосту перемогу на Євро-2018

16:27

Громада виступає проти будівництва сміттєпереробного комплексу

14:48

Що вимагають львів’яни від міської влади

Архів

lviv.comments.ua

block2

lviv.comments.ua
Загрузка...

Партнеры портала

Price.ua - сервис сравнения цен в Украине

   © «Комментарии:», 2014

Система Orphus