ЛЬВІВ

«Треба, щоб була злагода між парламентом, урядом та Президентом»

0

«Треба, щоб була злагода між парламентом, урядом та Президентом»

Народний депутат від Партії регіонів Петро Писарчук про нову коаліцію та перевибори Президента

- Петре Івановичу, в Україні чергова політична криза. Частина виборців розчарована у партіях і лідерах, за яких вони віддали свої голоси на виборах. На вашу думку, хто або що є причиною цього розчарування?

- Я би таких різких оцінок не вживав. Мені дійсно шкода тих людей, які вірили навіть не політикам, а вірили в те, у що хотіли вірити. Люди створили у своїй свідомості певні ідеали, які в деякій мірі співпадали з тим, що проголошувала частина політиків, тому сьогодні ці люди розчаровані. Але не треба зачаровуватись. В Біблії написано: «Не сотвори собі кумира». І тоді не буде ніякого розчарування. А зачаровуватись політиками чи творити собі ідолів з політиків – це взагалі марна справа. Тому що це не є елементом демократичного суспільства. На створенні ідолів тримаються диктаторські режими.

В радянські часи нам ліпили ідола з Володимира Леніна. Ми мали вірити в нього, як в Бога. В Кореї вірять в Кім Ір Сена. На Кубі ідолом є Фідель Кастро. Але в демократичному суспільстві так не мало би бути, тому що політики не святі, вони люди і інколи роблять паскудні речі. До цього треба бути готовим.

Якщо говорити про нинішню ситуацію, то я би не казав, що сталася якась біда в Україні. Так, розпалася коаліції в парламенті. Так, буде створена або не буде створена інша коаліція, так, будуть чи не будуть чергові вибори. Але це не трагедія. Це елемент того демократичного устрою, до якого на Заході звикли і нормально реагують.

Я не можу зрозуміти, чому для України будь-які потрясіння в парламенті обертаються на потрясіння людей і суспільства.

Що таке коаліція? Це більшість депутатів, які мають приймати для людей і держави потрібні закони, щоб нормально працював уряд, нормально виконувався бюджет, щоб піднімалися соціальні стандарти життя. Якщо мова йде про економічні закони, то неважливо, чи є регіони в коаліції, чи їх там немає, але вони голосують за ці закони.

На жаль, у нас коаліція перетворилася в елемент боротьби за владу. Які би там принципи не декларувалися, але сьогодні в Україні влада дає можливість заробити трохи грошей. Хто би там не був – чи регіони, чи БЮТ, чи «Наша Україна» – але всі приходять до влади і першим ділом починають лобіювати свої власні інтереси. Хто більше, хто менше, святих немає. Тому боротьба за владу через коаліцію, яка створює більшість і формує уряд, завжди для України є якимось потрясінням.

Що ж стосується розвалу демократичної коаліції, то хто б що не говорив, але Партія регіонів тут ні до чого. Ніхто, крім самих учасників цієї демократичної коаліції, не винен у тому, що в них є такі проблеми. І хоч я ніколи не був прихильником когось із учасників цієї коаліції, хоч вони і не були моїми ворогами, але я не погоджуюсь з тими позиціями, які демонструють представники БЮТу та «Нашої України». І розвал коаліції – це результат їхнього внутрішнього невміння знаходити спільну мову, невміння ставити інтереси держави вище своїх власних амбіцій.

- Як розпад демократичної коаліції може вплинути на рейтинги політичних сил та симпатії виборців?

- До чого тут рейтинги? Не можна здобувати рейтинги на вічній колотнечі в Україні, на вічному протиставленні людей одне одному. Наша трагедія в тому, що ми всіма цими виборами і колотнечами протиставляємо одну частину України іншій. Ми творимо розкол. А нашій державі, як нікому, потрібна єдність. З цим політик повинен засинати і прокидатись, він повинен думати, як зберегти єдність.

Ніхто галичан не змусить думати так, як думають у Донецьку, але галичани не мають права змушувати донецьких думати так, як думають вони. Тому ми приречені один одного слухати, йти назустріч, шукати спільні точки перетину, а ті питання, в яких не знаходимо спільних точок дотику, відкладати на потім. Потім прийдуть мудріші, і всі відкладені питання повирішують. Не потрібно насильства.

Віктор Янукович про це говорив вже давно, але його тут не люблять. У нього тут склався негативний імідж, хоч він і демонструє державницькі підходи.

- Чи доцільно проводити ще одні перевибори до парламенту?

- Нехай ми проведемо ще одні позачергові вибори. Партія регіонів на цих виборах переможе, але на заході України за Партію регіонів не проголосують – така реальність.

Ми будемо мати в парламенті 229 чи 230 голосів, сформуємо свій уряд. Але в опозиції буде не партія, а частина західної України. Так політику не можна будувати.

Як на мене, сьогодні в Україні намічається нормальна річ, про яку я говорю від початку свого перебування в парламенті. Задля України потрібно створити широку коаліцію. Ідеально було б, якби в широку коаліцію увійшли НУНС, БЮТ і Партія регіонів.

Ми пробували створити коаліцію з «Нашою Україною» 2006 року, після виборів, Янукович сформував уряд, залишив 7 міністрів-«нашоукраїнців», сподіваючись на те, що пізніше НУНС підпише коаліційну угоду. Але цього не сталося.

Сьогодні мова йде про те, що «Наша Україна» заявила, що вона йде в опозицію. Це її право, нехай іде. Але нехай критикує уряд за роботу.

Рейтинги треба заробляти не політиканством, не за рахунок зіштовхування людей лобами, не за рахунок створення міфічних зовнішніх загроз. Рейтинги треба здобувати завдяки мудрій, виваженій, корисній для людей політиці. А люди мудрі, вони розберуться, а прийде час – будуть голосувати. Так треба рейтинги здобувати. А в нас у партій високі рейтинги, а потім до людей приходить розчарування. Бо їм наобіцяють чогось, а потім цього не виконують. А розчарування – це дуже небезпечна річ.

Те, що відбувається зараз – це катастрофа. Проходять сесії районних рад, які закликають Президента до прямого президентського правління, чим штовхають його до порушення Конституції. Нехай вони відкриють Конституцію. Де є така форма – пряме президентське правління? Українська Конституція цього не передбачає.

Виходить, Президента штовхають до державного перевороту. Тому що створення широкої коаліції в парламенті – це конституційний шлях. І якщо така широка коаліція, яка матиме понад 300 голосів, змінюватиме Конституцію – то це буде конституційний шлях. Це не буде державний переворот, як це намагається змалювати Президент. А заклики до прямого президентського правління – це пряме порушення Конституції і державний переворот. Якщо відкрити Кримінальний Кодекс, то ми побачимо, що там є стаття, яка за такі заклики передбачає ув’язнення.

Чому тоді прокуратура мовчить і ініціаторів тих закликів до державного перевороту не притягають до відповідальності?

От вам і правова держава, от вам і «закон один для всіх». До цього нам ще дуже далеко, хоча це було б дуже гарне гасло. Але якщо ми його не досягнемо, то ні про яку демократію і майбутній розвиток країни не можна буде говорити, тому що пануватиме суцільна анархія.

- Якщо коаліція БЮТ та Партії регіонів таки утвориться, то як будуть поділені посади?

- Я не є учасником переговорів, і мене не цікавлять посади. Віктор Янукович нещодавно виступав по телебаченню і казав, що у нього вже було достатньо влади і він її вже «наївся», і його мета – не влада. Я вірю, що це щиро.

Кажуть, що в регіонів впаде рейтинг на Сході, в БЮТ впаде рейтинг на Заході. Ну так нехай ці рейтинги падають. Не можна постійно думати про них. Ми повинні думати про те, що якщо ми не створимо нової коаліції в парламенті, то Президент призначить позачергові вибори до Верховної Ради. Відтак два місяці уряд перебуватиме у «підвішаному» стані, всі будуть займатися не господаркою, а виборами. Потім будуть вибори, які нічого кардинально не змінять. Так, регіони будуть мати трохи більше чи менше депутатів, але ситуація буде такою ж. Знову будемо кілька місяців створювати нову коаліцію. Прийде весна, а там почнуться президентські вибори. Країна буде в хаосі і в безладі. Кому від цього буде користь?

Простим людям користі від цього точно не буде. Я це точно знаю, тому що люди це вже бачили і переживали.

Буде користь політичним гравцям? Не буде. Тому що якщо вони хочуть спокою і стабільності Україні, вони повинні домовлятися між собою і об’єднуватися.

- Якщо Президент накладе вето на закони, після прийняття яких почався фактичний розпад демократичної коаліції, то які будуть подальші дії Партії регіонів?

– Верховна Рада подолає вето. Для цього у парламенті є достатня кількість голосів.

Не треба робити собі ніяких трагедій із цих законів. Більшість людей цих законів взагалі не читали. Людей, які би прочитали і вникли в суть цих законів – одиниці.

Суть парадоксу в тому, що закон про слідчі комісії у Верховній Раді був проголосований ще 2004 року. І тоді за нього голосувала стовідсотково вся фракція «Наша Україна» на чолі з Віктором Ющенком. Але Ющенко тоді не був Президентом, а коли став ним, то змінив свою позицію. Але треба керуватися не місцем сидіння, а державними інтересами.

Не може уряд підпорядковуватися РНБО або Секретаріату Президента. У Секретаріату Президента зовсім інші функції. Він має не керувати урядом, а забезпечувати Президента тою інформацією і тими рішеннями, які йому делеговані Конституцією.

- Але все ж прийняті закони обмежують владу Президента. Чи означає це, що Віктор Янукович більше не має президентських амбіцій?

- В чому обмежують владу Президента? Я цієї тези не розумію.

Наприклад, Закон про СБУ. Ситуація в країні, коли ми майже 2 роки маємо виконуючого обов’язків голови СБУ, – це ненормально. Тому що закони передбачають, що в. о. голови СБУ не може бути на посаді довше, ніж півроку. Президент має право вносити кандидатуру на голову СБУ, але якщо Верховна Рада її не підтримує, то Президент її забирає і вносить іншу, ту, яку підтримує Верховна Рада.

Сьогодні ж ми маємо на посаді в. о. голови СБУ чоловіка, який може і хороший, але легітимність перебування його на посаді під сумнівом. Він приймає рішення, які є сумнівними, тому що він не пройшов тої процедури, яка передбачена Конституцією.

Та ж ситуація із Генеральним Прокурором. В Конституції написано, що кандидатуру прокурора подає Президент, але як на призначення, так і на звільнення Генпрокурора має дати згоду Верховна Рада.

Коли писали закон про прокуратуру, то процедуру призначення за згодою Верховної Ради вписали в цей закон, а процедуру звільнення упустили. Це було ще за Президента Леоніда Кучми. Чому це опустили? Для того, щоб один чоловік у державі шантажував того прокуратура. А зараз ми цей закон привели у відповідність до Конституції України. Тобто Президент має подавати і звільняти кандидатуру Генерального прокурора тільки за згодою Верховної Ради.

- Тобто президентську владу ці закони не обмежують?

- У Президента достатньо повноважень і влади. Головне, щоб він вмів цим користуватись.

Що ж стосується того, чи є в Януковича амбіції бути чи не бути Президентом, то він сам заявив, що, якщо буде прийнято рішення, згідн о з яким наша політична сила бере участь у президентських виборах і вона його буде делегувати на ці вибори, то він братиме у них участь. У цьому суть заяви Януковича.

- Ви сказали, що парламентські перевибори зараз Україні не потрібні. Але в той же час все частіше лунають заяви про необхідність президентських перевиборів. На Вашу думку, чи потрібні Україні перевибори Президента?

- Партія регіонів однозначно сказала, що нам не потрібні позачергові вибори Президента. Це однозначна позиція не тільки моя, але й Партії регіонів. Про це заявляв і Янукович.

Ми також ніколи не ініціювали і не будемо ініціювати дострокові парламентські вибори. Зараз все залежить від Президента.

Я думаю, що будь-які дострокові вибори не прикрасять України. До того ж, бажання принизити Президента чи здобути якісь паскудні речі «відгукнеться» не тільки ініціаторам цього, але й всій Україні.

Будуть чи не будуть дострокові президентські вибори – залежить тільки від Віктора Ющенка. Якщо Президент сам себе поставить поза Конституцію, то тоді, ясна річ, хочеш чи не хочеш, постане питання дострокових президентських виборів.

- Як ви оцінюєте успіхи демократичної коаліції та уряду на чолі з Юлією Тимошенко у боротьбі з інфляцією? Як цю інфляцію можна дійсно подолати?

На питанні інфляції дуже спекулюють. Боротьба з інфляцією – це не питання публічної політики.

Юлія Володимирівна заявляє, що вона отримала у спадок від Віктора Януковича 17 % інфляції. Ще зовсім недавно Президент говорив, що цього року річна інфляція в Україні становитиме 10-11 %. Хоча і тоді, і зараз люди, які ходять на ринок, бачили, що все подорожчало в кілька разів, то ж про які 11 % можна говорити?

Сьогодні Президент посварився з Юлією Володимирівною і вже заявив, що цього року інфляція буде на рівні 34 %.

Тобто правди не знає ніхто, і навіть я як народний депутат. Тому що для того, аби знати, якою є інфляція в державі, треба, щоб державна статистика була незаангажованою і подавала правдиву інформацію. В нормальній державі так і є.

Інфляція – це проблема не суто України. Інфляція є в Росії, інфляція, в тому числі на продукти харчування, потрясає країни Заходу. На інфляцію в Україні впливає багато зовнішніх чинників. Але зрозуміло, що якби сьогодні в державі була єдність, були б злагоджені кроки парламенту і уряду, уряд би розробляв і вносив в парламент закони, а парламент не блокував би трибуни, а голосував би за закони, які би дали можливість стримати інфляційні процеси і ефективніше працювати українській економіці, то ясна річ, що ми би мали стабільнішу ситуацію в державі.

Дуже примітивно і просто казати, що в інфляції винен уряд Тимошенко чи Януковича. Це гасла для вулиці, для загалу, для мітингів. А для економістів і управлінців це питання є набагато глибшим. І для того, щоб вирішити цю проблему, треба, щоб була злагода між парламентом, урядом та Президентом.

Уляна КОПЦЮХ, «Львівський портал»

Новини партнерів

Loading...

Новини Trembita.info

Останні новини

15:30

У Львові на місяць відключать гарячу воду (Перелік вулиць)

13:24

Прогноз погоди у Львові на тиждень: заморозки та грози

11:32

Ботанічний сад імені Івана Франка відкрив свої двері для відвідувачів

19:16

У львівських парках знищуватимуть кліщів

17:35

Долина диких тюльпанів розквітла на Львівщині

Архів

lviv.comments.ua

block2

lviv.comments.ua
Загрузка...

Партнеры портала

Price.ua - сервис сравнения цен в Украине

   © «Комментарии:», 2014

Система Orphus