ЛЬВІВ

Жахіття львівських маршруток

0

Жахіття львівських маршруток

Транспортного колапсу у Львові на початку нового року з жахом чекали більшість львів’ян. Городяни не помилилися: на найважливіших напрямках руху залишилося, здебільшого, лише по одному маршруту, натомість багато зручних та звичних маршрутів просто зникли. Деякі мікрорайони Львова залишились фактично відрізаними від центру міста, а львів’янам усе більше доводиться ходити пішки.

До цього треба звикнути?!!

Нагадаємо, відтепер у місті курсують 53 автобусні маршрути. З них лише 7 — радіальні, які курсують із периферійних районів у центральну частину міста. І 46 — хордові, які з’єднують периферійні райони, оминаючи центральну частину міста. У цивілізованому світі історичний центр різними способами звільняють від приватних авто, пріоритет же надають громадському транспорту. У нас чомусь вийшло навпаки.
Вироблена впродовж десятиліть стара схема дозволяла пасажирам у короткий термін, з мінімальними фінансовими затратами дістатися найвіддаленіших куточків міста, здебільшого, навіть без пересадки. Натомість нова схема збільшила час, затрачений на дорогу, і витрати на проїзд. Чомусь суттєво збільшився час очікування на транспорт, тоді як було обіцяно його скорочення до 10 хвилин.
Деякі маршрути необґрунтовано продовжили, й пасажирам доводиться їздити по колу. Декотрі хордові маршрути сполучають між собою настільки віддалені райони на периферії міста, що в цих маршрутках рідко хто їздить. Інші ж маршрути настільки скорочені, що не уникнути пересадок, а значить, і додаткових витрат. До деяких маршруток доводиться йти пішки по чверть години.
Є такий сайт Easyway (http://www.eway.in.ua/), де розміщена карта Львова з новими маршрутами. Портал стверджує, що на ньому можна розрахувати  найшвидший, найвигідніший маршрут. Не будемо заперечувати, портал таки розраховує ваш маршрут, от тільки про його зручність варто посперечатися. Більшість варіантів включають у себе пересадку і добирання двома маршрутками. Якщо у параметрах пошуку задати «маршрут без пересадки», то неодмінно доведеться йти пішки, при чому час «прогулянки» розраховано доволі оптимістично.
Ось наприклад, якщо з вулиці Миколайчука потрібно дістатися на площу Митну, сайт, здебільшого, рекомендує доїхати до вулиці Під Дубом, а звідти добиратися на своїх двох. За підрахунками творців транспортного порталу, подолаєте ви ці майже півтора кілометра всього лише за 17 хвилин. А ось, до прикладу, час переходу від зупинки на Шота Руставелі до Стрийського ринку оцінено у 3 хвилини. Скоро всі ми будемо спортсменами!
І вже зовсім незрозуміло, чому так безглуздо виконані нові написи на маршрутках, мета яких — поінформувати про рейс усіх пасажирів, а не лише поодиноких власників гострого орлиного зору. Проте прочитати чорні написи на темно-фіолетовому чи бордовому тлі далеко не всім до снаги. Депутати міської ради також не розуміють такого.
«Вони справді нечіткі, прочитати їх можна лише з відстані 10 метрів. І то не всім, — коментує «Ратуші» Іван Гринда, депутат міської ради, голова постійної депутатської комісії інженерного господарства, транспорту та зв’язку. — Хоча до нас звернулися наші львівські підприємці щодо виготовлення дешевих вивісок. На маршрутках могло бути хороше табло, що світиться, має кілька кольорів та символіку міста. І просили, щоб управління транспорту їх впроваджувало. І коштувало б таке табло в межах 50 гривень. Я це рекомендував, але, на жаль… Тепер роздивитися написи можна лише з мінімальної відстані. Я дуже вражений, адже люди просто недбало до цього поставилися. Ну невже не видно, що ви впроваджуєте?»
У міської влади вистачило сміливості заявити на прес-конференції, що нова маршрутна мережа за перші дні нового року запрацювала на 65-70 %. А під кінець січня і зовсім усе буде гаразд, і взагалі, львів’яни звикнуть. Звісно, звикнути можна багато до чого, навіть до примусового сексу, але чому львів’яни мають звикати до гіршого?

Спротив у соцмережах

 У соціальних мережах дотепні львів’яни оперативно заснували групу: «Спасибі меру Садовому за те, що пішки йду додому». В її описі сказано: «У Львові запровадили нову транспортну систему. Люди масово обурені цим нововведенням, адже ще досі ніхто не може зрозуміти як, куди і яка маршрутка їде». Лише в мережі «Вконтакті» до цієї групи вступило майже 1600 учасників, а такі ж групи створені і в інших соцмережах.
 «Ще в березні місяці на комісії ми рекомендували, аби нову мережу розробляв пан Мазур із «Львівської політехніки», який вже мав досвід у тій справі, — веде далі Іван Ярославович. —  Проте міський голова проігнорував наші рекомендації, аргументуючи це тим, що нову транспортну схему розроблятиме французька фірма «Луїз Бергер». І договір із «Львівською політехнікою» так і не уклали. Отож працювати над схемою взялася французька фірма за нібито ґрантові гроші. Проте досі ніхто не може зрозуміти, де ці гроші і чиї вони…Основною помилкою, якої припустилася фірма, є те, що вони надали перевагу комунальному транспорту.
Можливо, в Європі це й нормально, але в нас ситуація з комунальним транспортом гірша. Цього року, крім 11 автобусів, які були ще в березні, «Львівський автобусний завод» не надав нам жодного автобуса. Деякі просто не приймали, бо вони були неякісні. Аби мережа запрацювала, має бути близько ста автобусів. А зараз є лише 33. Тому депутати своєю ухвалою призупинили дію тендеру, щоб подивитися нову транспортну схему. Адже вже тоді було зрозуміло, що це все не працюватиме. Була ухвала сесії міської ради про те, щоб призупинити тендер на перевезення, навіть протест міського голови подолали, але далі рішення просто не виконувалось. Тепер конкурс на перевезення вже відбувся, і ми не можемо його скасувати, бо перевізники подадуть до суду та виграють».
Такої ж думки дотримується й депутат Володимир Гірняк, кажучи: «Скасувати нову транспортну схему — нереально, оскільки тендери вже відбулися. Й угоди з переможцями вже укладені на 5 років. Але ми можемо модернізувати маршрути. І передусім вимагатимемо збільшення транспортних одиниць на маршрутах. Також слід пришвидшити впровадження електронного квитка, бо без нього львів’яни переплачуватимуть за проїзд».

П’ять гривень замість двох?

А з приводу доцільності впровадження електронного квитка думки народних обранців не збігаються. Достеменно відомо — навіть проголосувавши за його впровадження, мешканці міста зможуть побачити квиток лише за півроку. Проте голова комісії транспорту та зв’язку впевнений, гроші за проїзд електронний квиток не зекономить, а радше навпаки.
«Щодо електронного квитка, то за висновками експертів, які вивчають це питання, через його впровадження має відбутися здорожчання транспорту принаймні вдвічі. Чому ніде на теренах пострадянського простору, крім Риги, нема електронного квитка? Тому що вартість перевезення там становить 1 долар. Якщо ціна проїзду менша за 80 центів, то електронний квиток не працюватиме. Тому з його запровадженням у Львові ціна перевезення зросте з 2 гривень до щонайменше 5-ти.
Це висновки експертів, хоча нас чиновники переконують, що зростання ціни не буде. Як це вдасться — невідомо, адже треба залучати 80 мільйонів на обладнання плюс 15 відсотків відрахувань від заробітку має йти на спільне підприємство АТП-1 і «Ригастар». А звідки ті гроші візьмуться? Й так уже пан Лобода, як керівник асоціації перевізників, подав пропозицію на виконком збільшити ціну за перевезення до трьох гривень».
Дивує міських обранців також те, як вирішено справу інформування населення щодо нової схеми руху. «28 грудня я виступав на сесії міської ради і говорив про те, що управління транспорту не готове до введення мережі. В тому сенсі, що львів’яни абсолютно не поінформовані про нову транспортну схему. 27 грудня я був в управлінні транспорту, і на моє запитання до пана Білоуса, як поінформовані мешканці міста, мені відповіли, що за рахунок перевізників мало бути видрукувано 100 тисяч буклетів.
Проте на 27 грудня надруковано було лише 10 тисяч, і ті ще лежали в управлінні транспорту. І це за три дні до впровадження мережі! Коли ці буклети мали розповсюджувати? То ж те, що ми мали 1 січня — це те, що мало статися, адже ніхто нічого не робив, аби ознайомити львів’ян. Ми попереджали, але ніхто собі того не брав до голови. Міський голова сказав одну просту річ: «Якось воно за два тижні перебуде». Так от «якось воно» і є. Якби ж інформаційні листівки роздали ще в жовтні, то люди вже склали б собі маршрути, а не кляли всіх підряд 1 січня».

Загадковий «Луїз Бергер»

Щодо творців транспортного дива, яке так несподівано впало на голову львів’ян, то депутати з’ясували, що французька фірма до львівського проекту ніколи не працювала з міським транспортом. «Підприємство «Луїз Бергер» виграло ґрант на розробку транспортної схеми у Львові. Фірма ця з’явилася у місті близько двох років тому, — розповідає депутат міської ради Юрій Кужелюк. — Звідки вона взялася? Ще в 2009 році ця фірма представляла концепцію руху транспорту, й основною родзинкою у тій схемі було проведення трамвайної лінії через Сихів і Сокільницькі поля.
А тепер ми проаналізували сайт фірми в інтернеті і з’ясували, які ж проекти вони розробляли. Виявилось, що ця консалтингова фірма спеціалізується в галузі транспорту. Але ж у якому транспорті?! Вони працюють у таких країнах: Туреччина, В’єтнам, Кувейт, Йорданія, Мозамбік, Судан, Ємен, Азербайджан, Грузія чи Алжир. Тобто в країнах третього світу. З-поміж реалізованих проектів нема жодного у сфері міського громадського транспорту. Є проекти в галузі або залізничного транспорту, або ж  — доріг. Тож за розробку нашої схеми вз’ялася фірма, яка не має спеціалізації у сфері міського транспорту. Результат ми всі відчуваємо».
Небайдужі львів’яни, здебільшого, представники громадських організацій, звернулися до міської влади з вимогами навести лад у всьому цьому хаосі. Наразі маємо два відкриті листи до міських райців. «Перші дні існування нової транспортної мережі показали цілковитий непрофесіоналізм тих чиновників, які її впроваджували. Очевидно, що ініціатива змін у міському транспорті Львова мала благі наміри, але ситуація на початку її втілення призвела, фактично, до транспортного колапсу в місті. Тисячі львів’ян змушені чекати на зупинках годинами потрібне маршрутне таксі, робити декілька пересадок, щоб заїхати на роботу, чи взагалі йти пішки!», —  сказано в одному листі.
«Ми платимо податки, щоб утримувати арсенал посадовців, завдання яких — працювати для міста, ми платимо за проїзд і потребуємо елементарних та якісних послуг. (...) Вийдіть нарешті зі своїх дорогих іномарок і подивіться, в яких умовах пересуваються пасажири — мешканці міста Львова! І зрозумійте, пасажири — це не бидло, яке не здатне постояти за себе!», — йдеться в іншому.
А цапом-відбувайлом за весь транспортний хаос цілком прогнозовано зробили начальника управління транспорту і зв’язку Миколу Жука. І міський голова, який, за словами депутатів, сам активно лобіював впровадження нової транспортної схеми, на вівторковій сесії міськради накинувся на здивованого чиновника з нищівною критикою...

Ірина Юзик, Христина Інжуватова

Новини партнерів

Loading...

Новини Trembita.info

Останні новини

13:09

Священика на Львівщині позбавили сану

10:07

У суботу львів’ян кличуть на толоку

18:07

У приватних реабілітаційних центрах незаконно утримують пацієнтів

16:45

Чоловік отримає десять років за перетин кордону

15:14

У Львові визначили найкращих триатлоністів України

Архів

lviv.comments.ua

block2

lviv.comments.ua
Загрузка...

Партнеры портала

Price.ua - сервис сравнения цен в Украине

   © «Комментарии:», 2014

Система Orphus