ЛЬВІВ

Боротьба з алкоголем довела Садового до Табачника

0

Львівська міська рада звернулась до Міністерства освіти і науки, молоді та спорту з проханням переглянути особливості реєстрації товарних знаків, які в своїй основі містять слова «алкоголь», «тютюн», «горілка», чи відповідні графічні зображення. Про це повідомляє прес-служба Львівської міської ради.

На думку міських посадовців, такі товарні знаки, які розміщені на львівських будівлях, не лише в більшості випадків не відповідають Закону України «Про мови», але й стимулюють до вживання алкоголю та тютюнопаління.

 «Є багато нарікань, і ми не можемо не погодитися з громадою міста про те, що вивіски є російськомовні, англомовні, і в них є слова «алкоголь», які не гідні висіти на фасадах будинків. Але коли доходить до розмови з власниками щодо демонтажу, випливає факт, що ці речі погодженні як товарний знак для товарів та послуг – це є зображення, емблема, і не можуть трактуватися, як певна мова чи напис. Справа  в тому, що департамент інтелектуальної  власності, який є в Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту погоджує це все, таке враження, без розбору, – що там написано, як там написано, якою мовою там написано. І, відповідно, місцева влада вже не може на це впливати. Ми ініціювали таке звернення, міський голова підписав листа до міністра з тим, щоб внести зміни і унеможливити таку реєстрацію товарних знаків, незалежно від того, що там написано. Ми говоримо, в першу чергу, про слова  «алкоголь», «алкошоп», «алкомаркет», якщо вони є зображенням, якщо вони зареєстровані товарними знаками. Але також ми говоримо про те, що є багато іншомовних вивісок, і, відповідно, закон України «Про мови» не працює. Відтак іншомовні вивіски мали б зникнути, натомість мали б бути українські написи, з, можливо, маленьким зображенням цього товарного знаку», - зазначив заступник міського голови з гуманітарних питань Василь Косів.

Повний текст звернення Львівського міського голови до Міністра освіти і науки, молоді та спорту щодо перегляду процедури погодження знаків інтелектуальної власності, які прямо чи опосередковано рекламують алкогольні напої та тютюнові вироби, подаємо нижче:

«Шановний пане Міністре,

Відповідно до Указу Президента України від 8 квітня 2011 року №436/2011 «Про затвердження Положення про Державну службу інтелектуальної  власності України» Державна служба інтелектуальної власності України  є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра освіти і науки, молоді та спорту України.

Державна служба інтелектуальної власності  України видає патенти/свідоцтва  на об`єкти права інтелектуальної власності та здійснює державну реєстрацію об`єктів права інтелектуальної власності, а також розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку подає їх Міністру.

На жаль, мусимо з прикрістю констатувати, що Державною службою достатньо  часто реєструються знаки для  товарів та послуг, які прямо чи опосередковано рекламують алкогольні напої та/або тютюнові вироби.

Наприклад, згідно даних офіційного бюлетеня «Промислова власність» №1 від 10.01.2012р. зареєстровано свідоцтва на знак товарів і послуг, зображення яких, зокрема, містять написи: «Натхнення країни коньяків», «велике пиво легко п’ється», «Горілка Щирої Якості», «Полусухое красное» тощо, також на зареєстрованих знаках товарів і послуг присутні зображення горілчаної пляшки, стаканів (келихів для вина), пачки для сигарет.

Надалі більшість власників таких знаків, відповідно до чинного законодавства України, забезпечують рекламування зареєстрованих знаків для товарів та послуг. Як наслідок, здійснення реклами такої торговельної марки призводить не лише до промоції цієї конкретної марки, а й загалом популяризує споживання алкоголю та куріння.

Хочу нагадати, що за інформацією Всесвітньої організації охорони здоров’я, Україна займає 1-е місце в світі за рівнем дитячого алкоголізму та 5-е місце за кількістю вживаного алкоголю на душу населення. Результати дослідження, яке восени 2011 року було проведено Дитячим Фондом ООН ЮНІСЕФ серед учнів в усіх регіонах України свідчать, що за останні чотири роки збільшилась кількість учнів, які вживали алкогольні напої (http://www.unicef.org/ukraine/ukr/media_18057.html). Зокрема, кожний другий з числа 6-класників та більше 90 відсотків 15-17-річних мають досвід споживання алкогольних напоїв, 15 відсотків дітей спробували алкоголь ще у віці 10-11 років; 48 відсотків підлітків мають досвід тютюнопаління, а 11 відсотків курять щодня.

Переконаний, що однією із основних причин такої  тривожної ситуації, окрім легкості придбання цих товарів, є також  активна промоція алкоголю і слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів. 

Слід зауважити, що органи місцевого самоврядування відповідно до Закону України «Про рекламу» під час видачі дозволів на розміщення зовнішньої реклами не мають права втручатись у форму та зміст зовнішньої реклами. Крім того, відповідно до чинного законодавства України не вважається рекламою, а, отже, не підпадає під дію відповідних заборон щодо рекламування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, вивіска чи табличка з інформацією про найменування особи та, у тому числі, знаки для товарів і послуг, що належать цій особі.

Тобто, власники зареєстрованих знаків для товарів і послуг, зображення яких містять слова «алкоголь», «горілка», «тютюн», відповідні малюнки пляшок тощо, можуть безперешкодно розміщувати їх на своїх вивісках та різноманітних демонстраційних матеріалах, доступних для широкого огляду громадськістю, в тому числі дітьми. 

З огляду на вказане з метою запобіганню  популяризації алкоголю та куріння  від імені виконавчого комітету Львівської міської ради звертаюсь до Вас з проханням ініціювати зміни законодавства щодо реєстрації об`єктів права інтелектуальної власності, зокрема, Закону України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» та Правил складання і подання заявки на видачу свідоцтва України на знак для товарів і послуг, які б унеможливили реєстрацію знаків для товарів та послуг, які прямо чи опосередковано пропагують алкогольні напої та/або тютюнові вироби».

 

Новини партнерів

Loading...

Новини Trembita.info

Останні новини

13:33

У Львові контрабандними ліками торгували через Інтернет

11:26

Без гарячої води залишились 28 вулиць

17:55

Львів’янка здобула шосту перемогу на Євро-2018

16:27

Громада виступає проти будівництва сміттєпереробного комплексу

14:48

Що вимагають львів’яни від міської влади

Архів

lviv.comments.ua

block2

lviv.comments.ua
Загрузка...

Партнеры портала

Price.ua - сервис сравнения цен в Украине

   © «Комментарии:», 2014

Система Orphus