ЛЬВІВ

“Львівелектротранс” тріщить по швах

0

Минулого тижня львів’яни могли відчути на собі велич зупинки всього електротранспорту у місті. Услід за страйком водіїв тролейбусів 28 серпня на маршрути не виїхали і трамваї. Працівники вимагали від керівництва погашення заборгованості із заробітної плати.

За словами працівників, “Львів­електротранс” заборгував їм за липень і серпень 3 млн 800 тис. грн. Страйк тривав недовго, а вже вранці 29 серпня суперечності в ЛКП були узгоджені, і робітники одержали платню. Щоправда, на відміну від водіїв і кондукторів, інженерно-технічний персонал отримав лише половину своєї ставки.

Про проблеми, що виникли в електротранспортному господарстві міста, було відомо вже давно. В ЛКП “Ратушу” запевнили, що ще в червні посилали невтішні фінансові прогнози на літо у Львівську міську раду і Львівську обласну державну адміністрацію. “Та міська рада почала реагувати тоді, коли люди були вже на вулиці. На наші червневі звертання ЛМР дала лише одну відповідь — стан “Львівелектротрансу” є таким, що не потребує додаткового фінансування”, — пояснила позицію підприємства Світлана Маркова, заступник директора “Львівелектротрансу” з економічних питань. Також від керівництва підприємства можна було почути думку, що водіїв на страйк підбурили кондуктори. Нагадаємо, що з 18 вересня всіх кондукторів в електротранспорті скоротять.

Загалом страйк водіїв тролейбусів і трамваїв викликає безліч запитань. Про нього не попереджали. Всім працівникам, які не вийшли на рейс виставили прогули. Згідно з колективною угодою, що укладена у “Львівелектротрансі”, аванс пра­цівники отримують 15 числа щомісяця, а заробітну плату — 31. Щодо зарплати за липень, то керівники ЛКП також запевнили, що, згідно з чинним законодавством, у разі такої кризи, виплати працівникам можна було здійснити до 31 серпня.

Заступник начальника управління транспорту та зв’язку ЛМР Ігор Собенко розповів: “Про страйк я дізнався в той день, коли він виник, хоча про це мали б повідомити заздалегідь. Транспорт дуже важливий для міста. А щодо зарплати, то ця проблема вже давно відома”.

Для виплати заробітної плати працівникам “Львівелектротрансу” гроші надійшли з державного та міського бюджетів. Уже 28 серпня у ЛМР відбулося позачергове засідання виконавчого комітету. До слова, на ньому не було жодного представника “Львівелектротрансу”. Відомо лише, що його директор Андрій Федоренко нині у відпустці. На засіданні виконкому чиновники вирішили перерахувати підприємству із міського бюджету 600 тис. грн. Також 28 серпня із державного бюджету перераховано субвенції за проїзд пільговиків у розмірі 1 млн 224 тис. грн, а вже
29 серпня — ще 59 тис. грн за пільговий проїзд студентів. Як бачимо, сума явно не дотягує до 3 млн 800 тис. грн, тому допомагали й інші львівські підприємства. “Львівелектротранс” отримав короткотривалі кредити від “Львівтеплоенерго”, Львівської залізниці та деяких приватних підприємств.

“Субвенції завжди приходять наприкінці місяця, в цьому немає нічого надзвичайного. Ведуть помісячні розрахунки, тому суми бувають різними. Частина грошей одразу надходить на централізований розрахунок, як-от: оплата за світло, що використовує транспорт, а інша частина — на зарплатню”, — зазначила начальник управління фінансів ЛМР Любов Максимович.

Щодо помісячного розрахунку суми субвенцій, то у “Львівелектротрансі” “Ратуші” також надали інформацію. “У державному бюджеті на 2008 рік закладена річна сума субвенції за пільгові перевезення окремих категорій громадян, яка становить лише половину економічно обґрунтованих потреб. Вона рівномірно розподілена — 1 млн 791 тис. грн у місяць і затверджена управлінням житлово-комунального господарства. При невчасному та неповному надходженні цих коштів, підприємству не вистачає грошей на виплату заробітної плати”, — розповіла Світлана Маркова.

Нагадаємо, що ЛМР разом із “Львівелектротрансом” уклали договір із Європейським банком реконструкції та розвитку про намір взяти кредит. Він може бути дуже перспективним для всієї транспортної системи Львова. Кредити ЄБРР завжди супроводжуються грантами і спрямовані не просто на оновлення транспортного складу, а на розвиток інфраструктури. Та от жахливий технічний рівень “Львівелектротрансу” заважає аудиторам, які нині працюють на підприємстві, підготувати свої висновки для банку. У ЛКП немає електронних бухгалтерських програм, тому спеціалісти збирають усі дані і документацію із паперових носіїв.

Новини партнерів

Loading...

Новини Trembita.info

Останні новини

15:14

У Львові визначили найкращих триатлоністів України

13:56

У Львові введуть мораторій на попсу

12:13

Представники НАТО проінспектують Яворівський полігон

10:49

«Пласт» хоче зібрати один мільйон гривень

17:25

Куди у Львові краще не ходити

Архів

lviv.comments.ua

block2

lviv.comments.ua
Загрузка...

Партнеры портала

Price.ua - сервис сравнения цен в Украине

   © «Комментарии:», 2014

Система Orphus